Het Eindhovense SuperOffice kondigt de acquisitie van Lyyti aan, een leidend eventmanagementplatform dat door duizenden organisaties wordt gebruikt. Het bedrijf heeft sterke Scandinavische wortels en een groeiende internationale aanwezigheid. Met de overname wil SuperOffice zijn positie in de Europese CRM- en eventtech-markt verder uitbouwen.
Lyyti realiseert een omzet van ongeveer € 8,5 miljoen Euro, waarvan 90% bestaat uit terugkerende inkomsten. Daarmee versterkt het bedrijf de basis van SuperOffice voor voorspelbare en schaalbare groei. Na afronding van de transactie stijgt de totale terugkerende jaaromzet van de groep naar bijna 68 miljoen Euro, een toename van 13%. Beide ondernemingen rapporteren vergelijkbare winstmarges, waardoor de gecombineerde groep beter in staat is te investeren in productontwikkeling en innovatie om Europa’s sterkste eventmanagement-ervaring te realiseren.
“Deze acquisitie is een logische voortzetting van onze strategie om Europa’s meest geliefde CRM-platform te bouwen. Lyyti versterkt onze capaciteit om bedrijven betekenisvolle en meetbare klantinteracties te helpen creëren. Daarnaast heeft het bedrijf een team en cultuur die perfect aansluiten bij SuperOffice,” zegt Lars Engbork, CEO van SuperOffice.
Het is de tweede strategische overname van SuperOffice in een half jaar tijd, na de eerder in augustus aangekondigde acquisitie van het Zweedse i-Centrum. Met steun van meerderheidsaandeelhouder Axcel versnelt SuperOffice daarmee een gerichte M&A-strategie, gericht op uitbreiding van zowel productcapaciteiten als geografische aanwezigheid.
Lyyti versterkt propositie in snelgroeiende eventtech-markt
Lyyti is een toonaangevend Noords platform voor het plannen en beheren van fysieke, digitale en hybride evenementen. Via het platform worden jaarlijks meer dan 100.000 evenementen georganiseerd voor in totaal 26 miljoen deelnemers. Het bedrijf beschikt over sterke klantenbestanden in Finland, Zweden en Frankrijk.
“Evenementen worden een van de belangrijkste klantcontactmomenten. Na COVID zien we vooral dat de combinatie van fysieke en digitale evenementen een cruciale manier is geworden om B2B-klanten in Europa te betrekken. Door Lyyti te integreren in ons ecosysteem, kunnen we klanten helpen activiteiten te plannen, beheren en meten op een manier die echte waarde creëert,” zegt Engbork.
De eventtech-markt wordt geschat op een waarde van €3 – € 4 miljard Euro, waarbij de Noordse landen een groot en snelgroeiend deel van de sector vormen. In de nasleep van hybride werken en hernieuwde zakelijke activiteiten na de pandemie groeit de vraag naar meetbare en schaalbare eventoplossingen, die direct gekoppeld kunnen worden aan verkoop- en marketingprocessen. Volgens beide bedrijven sluit de combinatie van SuperOffice en Lyyti nauw aan op deze ontwikkeling.
“Onze missie is altijd geweest om eventmanagement te vereenvoudigen en mensen te helpen betekenisvolle ontmoetingen te creëren. Door te integreren met het CRM-platform van SuperOffice kunnen we klanten in heel Europa nog meer waarde bieden en de innovatie binnen eventtech versnellen,” zegt Petri Hollmén, CEO van Lyyti.
Gezamenlijke groei in kernsegmenten en markten
De klanten van Lyyti zijn voornamelijk actief in B2B-georiënteerde sectoren zoals professionele dienstverlening, industriële leveranciers, hoger onderwijs, overheidsinstanties, conferenties, ledenorganisaties en grote ondernemingen. Dit zijn segmenten waarin SuperOffice al een sterke positie in Europa heeft en duidelijke marktgroei ziet.
“SuperOffice heeft meer dan 35 jaar gebouwd aan sterke klantrelaties in Nederland en de rest van Europa. We kijken ernaar uit om daarop voort te bouwen en Lyyti samen naar het volgende niveau te brengen. Door onze krachten te bundelen kunnen we Lyyti sneller introduceren in nieuwe Noordse en Europese markten. Sneller dan we afzonderlijk zouden kunnen, en terwijl we onze Noordse wortels en productfilosofie behouden,” zegt Hollmén.
De transactie wordt naar verwachting in het vierde kwartaal van 2025 afgerond, onder voorbehoud van de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden.
Het Eindhovense SuperOffice kondigt de acquisitie van Lyyti aan, een leidend eventmanagementplatform dat door duizenden organisaties wordt gebruikt. Het bedrijf heeft sterke Scandinavische wortels en een groeiende internationale aanwezigheid. Met de overname wil SuperOffice zijn positie in de Europese CRM- en eventtech-markt verder uitbouwen.
Lyyti realiseert een omzet van ongeveer € 8,5 miljoen Euro, waarvan 90% bestaat uit terugkerende inkomsten. Daarmee versterkt het bedrijf de basis van SuperOffice voor voorspelbare en schaalbare groei. Na afronding van de transactie stijgt de totale terugkerende jaaromzet van de groep naar bijna 68 miljoen Euro, een toename van 13%. Beide ondernemingen rapporteren vergelijkbare winstmarges, waardoor de gecombineerde groep beter in staat is te investeren in productontwikkeling en innovatie om Europa’s sterkste eventmanagement-ervaring te realiseren.
“Deze acquisitie is een logische voortzetting van onze strategie om Europa’s meest geliefde CRM-platform te bouwen. Lyyti versterkt onze capaciteit om bedrijven betekenisvolle en meetbare klantinteracties te helpen creëren. Daarnaast heeft het bedrijf een team en cultuur die perfect aansluiten bij SuperOffice,” zegt Lars Engbork, CEO van SuperOffice.
Het is de tweede strategische overname van SuperOffice in een half jaar tijd, na de eerder in augustus aangekondigde acquisitie van het Zweedse i-Centrum. Met steun van meerderheidsaandeelhouder Axcel versnelt SuperOffice daarmee een gerichte M&A-strategie, gericht op uitbreiding van zowel productcapaciteiten als geografische aanwezigheid.
Lyyti versterkt propositie in snelgroeiende eventtech-markt
Lyyti is een toonaangevend Noords platform voor het plannen en beheren van fysieke, digitale en hybride evenementen. Via het platform worden jaarlijks meer dan 100.000 evenementen georganiseerd voor in totaal 26 miljoen deelnemers. Het bedrijf beschikt over sterke klantenbestanden in Finland, Zweden en Frankrijk.
“Evenementen worden een van de belangrijkste klantcontactmomenten. Na COVID zien we vooral dat de combinatie van fysieke en digitale evenementen een cruciale manier is geworden om B2B-klanten in Europa te betrekken. Door Lyyti te integreren in ons ecosysteem, kunnen we klanten helpen activiteiten te plannen, beheren en meten op een manier die echte waarde creëert,” zegt Engbork.
De eventtech-markt wordt geschat op een waarde van €3 – € 4 miljard Euro, waarbij de Noordse landen een groot en snelgroeiend deel van de sector vormen. In de nasleep van hybride werken en hernieuwde zakelijke activiteiten na de pandemie groeit de vraag naar meetbare en schaalbare eventoplossingen, die direct gekoppeld kunnen worden aan verkoop- en marketingprocessen. Volgens beide bedrijven sluit de combinatie van SuperOffice en Lyyti nauw aan op deze ontwikkeling.
“Onze missie is altijd geweest om eventmanagement te vereenvoudigen en mensen te helpen betekenisvolle ontmoetingen te creëren. Door te integreren met het CRM-platform van SuperOffice kunnen we klanten in heel Europa nog meer waarde bieden en de innovatie binnen eventtech versnellen,” zegt Petri Hollmén, CEO van Lyyti.
Gezamenlijke groei in kernsegmenten en markten
De klanten van Lyyti zijn voornamelijk actief in B2B-georiënteerde sectoren zoals professionele dienstverlening, industriële leveranciers, hoger onderwijs, overheidsinstanties, conferenties, ledenorganisaties en grote ondernemingen. Dit zijn segmenten waarin SuperOffice al een sterke positie in Europa heeft en duidelijke marktgroei ziet.
“SuperOffice heeft meer dan 35 jaar gebouwd aan sterke klantrelaties in Nederland en de rest van Europa. We kijken ernaar uit om daarop voort te bouwen en Lyyti samen naar het volgende niveau te brengen. Door onze krachten te bundelen kunnen we Lyyti sneller introduceren in nieuwe Noordse en Europese markten. Sneller dan we afzonderlijk zouden kunnen, en terwijl we onze Noordse wortels en productfilosofie behouden,” zegt Hollmén.
De transactie wordt naar verwachting in het vierde kwartaal van 2025 afgerond, onder voorbehoud van de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden.
Gerelateerd

8 december 2025

8 december 2025

8 december 2025

5 december 2025

5 december 2025

5 december 2025




