Goalden, het sportmarketingbureau van voormalig tophockeyers Billy Bakker, Mirco Pruyser en Daan Ros, maakt vanaf nu deel uit van de snelgroeiende bureaugroep Newww Media Group. Met de overname versterkt Newww haar positie in de wereld van sportmarketing, en breidt ze uit met een bureau dat zich toelegt op zowel digitale als fysieke merkactivaties in de sportsector.
Van sportveld naar ondernemerschap
Voor Marten Post, oprichter van Newww Media Group, is de toetreding van Goalden een logische match. “Het runnen van een agency is wat mij betreft topsport: het vraagt discipline, doorzettingsvermogen en een continue drive om te verbeteren,” zegt hij. “Billy, Mirco en Daan brengen precies die mentaliteit mee. Hun ervaring op het hoogste sportieve niveau en hun ondernemerschap zorgen ervoor dat ik er alle vertrouwen in heb dat Goalden de komende jaren een enorme groei gaat doormaken binnen ons netwerk.”
Digitale verdieping en fysieke beleving
De samenwerking betekent een verbreding van het aanbod binnen Newww Media Group. Waar Goalden uitblinkt in merkactivaties en sportevenementen in de fysieke wereld, ligt bij Newww’s andere labels – waaronder iClicks en MOOI the agency – de nadruk op digitale expertise. Door deze bundeling ontstaat een veelzijdig team dat in staat is om sportmarketingcampagnes integraal op te zetten en uit te rollen.
“Goalden positioneert zich als een full-service sportmarketingbureau dat merken helpt hun doelen te bereiken met creatieve, digitale en resultaatgerichte aanpakken,” vertelt medeoprichter Billy Bakker. “Gedreven door een gedeelde passie voor sport en marketing, kijken we vol enthousiasme uit naar deze nieuwe fase. Samen zijn we klaar om merken naar een hoger niveau te tillen en Gen Z op een aansprekende manier te bereiken.”
Autonomie binnen een collectief
De integratie van Goalden past binnen de bredere buy-and-build-strategie van Newww Media Group. Die strategie draait volgens het bedrijf niet om centralisatie, maar om versterking van de individuele bureaus binnen het collectief. Zo behouden de aangesloten partijen hun eigen cultuur en ondernemerschap, terwijl zij profiteren van gedeelde kennis en faciliteiten.
“Het is mooi om te zien hoe we elkaar versterken,” zegt Post. “Met Goalden halen we niet alleen sportmarketingkennis in huis, maar ook drie gedreven ondernemers die weten wat er nodig is om te presteren op topniveau. Dat past perfect bij ons DNA.”
Goalden, het sportmarketingbureau van voormalig tophockeyers Billy Bakker, Mirco Pruyser en Daan Ros, maakt vanaf nu deel uit van de snelgroeiende bureaugroep Newww Media Group. Met de overname versterkt Newww haar positie in de wereld van sportmarketing, en breidt ze uit met een bureau dat zich toelegt op zowel digitale als fysieke merkactivaties in de sportsector.
Van sportveld naar ondernemerschap
Voor Marten Post, oprichter van Newww Media Group, is de toetreding van Goalden een logische match. “Het runnen van een agency is wat mij betreft topsport: het vraagt discipline, doorzettingsvermogen en een continue drive om te verbeteren,” zegt hij. “Billy, Mirco en Daan brengen precies die mentaliteit mee. Hun ervaring op het hoogste sportieve niveau en hun ondernemerschap zorgen ervoor dat ik er alle vertrouwen in heb dat Goalden de komende jaren een enorme groei gaat doormaken binnen ons netwerk.”
Digitale verdieping en fysieke beleving
De samenwerking betekent een verbreding van het aanbod binnen Newww Media Group. Waar Goalden uitblinkt in merkactivaties en sportevenementen in de fysieke wereld, ligt bij Newww’s andere labels – waaronder iClicks en MOOI the agency – de nadruk op digitale expertise. Door deze bundeling ontstaat een veelzijdig team dat in staat is om sportmarketingcampagnes integraal op te zetten en uit te rollen.
“Goalden positioneert zich als een full-service sportmarketingbureau dat merken helpt hun doelen te bereiken met creatieve, digitale en resultaatgerichte aanpakken,” vertelt medeoprichter Billy Bakker. “Gedreven door een gedeelde passie voor sport en marketing, kijken we vol enthousiasme uit naar deze nieuwe fase. Samen zijn we klaar om merken naar een hoger niveau te tillen en Gen Z op een aansprekende manier te bereiken.”
Autonomie binnen een collectief
De integratie van Goalden past binnen de bredere buy-and-build-strategie van Newww Media Group. Die strategie draait volgens het bedrijf niet om centralisatie, maar om versterking van de individuele bureaus binnen het collectief. Zo behouden de aangesloten partijen hun eigen cultuur en ondernemerschap, terwijl zij profiteren van gedeelde kennis en faciliteiten.
“Het is mooi om te zien hoe we elkaar versterken,” zegt Post. “Met Goalden halen we niet alleen sportmarketingkennis in huis, maar ook drie gedreven ondernemers die weten wat er nodig is om te presteren op topniveau. Dat past perfect bij ons DNA.”
Gerelateerd

15 mei 2025

15 mei 2025

15 mei 2025