Het Nederlandse ImpactBuying, specialist in software voor transparante en eerlijke toeleveringsketens, gaat een strategisch partnerschap aan met investeerder Mentha Impact. De samenwerking is bedoeld om de internationale groei van ImpactBuying te versnellen. Het bedrijf verzamelt en verifieert gegevens uit toeleveringsketens via een eigen platform, waarmee het organisaties helpt om hun ketens sociaal en ecologisch verantwoord in te richten.
Door toenemende maatschappelijke druk en strengere regelgeving, zoals de EUDR en CSDDD, staan retailers en FMCG-producenten onder grotere druk om hun ketens inzichtelijk te maken en in te grijpen bij misstanden als ontbossing, slechte arbeidsomstandigheden en CO₂-uitstoot.
Snellere toegang tot ESG-inzichten
ImpactBuying bedient al grote, internationaal opererende spelers en is uitgegroeid tot een toonaangevende leverancier van geverifieerde ketendata in Noordwest-Europa. Met ondersteuning van Mentha Impact wil het bedrijf verder investeren in zijn platform voor dataverzameling, verificatie en naleving van wet- en regelgeving. Hierdoor kunnen klanten sneller inzicht krijgen in ESG-risico’s en -kansen en hun inkoopbeleid gerichter sturen.
“Deze samenwerking markeert een belangrijke mijlpaal in onze ontwikkeling,” aldus oprichter Marjan de Bock-Smit. “Mentha is niet alleen een financiële partner, maar ook een strategische bondgenoot die onze missie voor een duurzame en rechtvaardige wereld deelt.”
Urgentie voor transparantie
Volgens Edo Pfennings, partner bij Mentha Impact, is transparantie in ketens essentieel: “Het is niet alleen een wettelijke vereiste, maar ook een morele noodzaak en een katalysator voor positieve impact op klimaat en milieu. ImpactBuying loopt hierin al jarenlang voorop.”
CEO Leontien Hasselman-Plugge voegt daaraan toe: “Retailers staan voor grote uitdagingen, maar ook voor kansen om impact te maken. Elke keten is voor ons een kans om de wereld te verbeteren. Met Mentha als partner kunnen we die verandering op grotere schaal realiseren.”
Het Nederlandse ImpactBuying, specialist in software voor transparante en eerlijke toeleveringsketens, gaat een strategisch partnerschap aan met investeerder Mentha Impact. De samenwerking is bedoeld om de internationale groei van ImpactBuying te versnellen. Het bedrijf verzamelt en verifieert gegevens uit toeleveringsketens via een eigen platform, waarmee het organisaties helpt om hun ketens sociaal en ecologisch verantwoord in te richten.
Door toenemende maatschappelijke druk en strengere regelgeving, zoals de EUDR en CSDDD, staan retailers en FMCG-producenten onder grotere druk om hun ketens inzichtelijk te maken en in te grijpen bij misstanden als ontbossing, slechte arbeidsomstandigheden en CO₂-uitstoot.
Snellere toegang tot ESG-inzichten
ImpactBuying bedient al grote, internationaal opererende spelers en is uitgegroeid tot een toonaangevende leverancier van geverifieerde ketendata in Noordwest-Europa. Met ondersteuning van Mentha Impact wil het bedrijf verder investeren in zijn platform voor dataverzameling, verificatie en naleving van wet- en regelgeving. Hierdoor kunnen klanten sneller inzicht krijgen in ESG-risico’s en -kansen en hun inkoopbeleid gerichter sturen.
“Deze samenwerking markeert een belangrijke mijlpaal in onze ontwikkeling,” aldus oprichter Marjan de Bock-Smit. “Mentha is niet alleen een financiële partner, maar ook een strategische bondgenoot die onze missie voor een duurzame en rechtvaardige wereld deelt.”
Urgentie voor transparantie
Volgens Edo Pfennings, partner bij Mentha Impact, is transparantie in ketens essentieel: “Het is niet alleen een wettelijke vereiste, maar ook een morele noodzaak en een katalysator voor positieve impact op klimaat en milieu. ImpactBuying loopt hierin al jarenlang voorop.”
CEO Leontien Hasselman-Plugge voegt daaraan toe: “Retailers staan voor grote uitdagingen, maar ook voor kansen om impact te maken. Elke keten is voor ons een kans om de wereld te verbeteren. Met Mentha als partner kunnen we die verandering op grotere schaal realiseren.”