Het Nederlandse GeniusTravel heeft €2 miljoen aan groeikapitaal opgehaald voor de introductie van zijn nieuwe AI-gedreven reisapp, Genius. De applicatie stelt gebruikers in staat om op eenvoudige wijze volledige reispakketten – inclusief vlucht en accommodatie – samen te stellen, geheel afgestemd op persoonlijke voorkeuren en budget.
De reisapp is een initiatief van oprichter en CEO Gennie Freen. Zijn eigen frustraties met het vergelijken van talloze reisaanbieders en prijzen leidden tot het idee voor Genius, dat reizigers helpt bij het vinden van voordelige vakanties zonder eindeloos zoeken. De app fungeert als een digitale reisassistent die via een simpel bericht of gesprek op basis van wensen passende opties presenteert.
Slimme technologie voor betaalbare vakanties
Dankzij AI analyseert Genius continu reistrends en tarieven. De app biedt gebruikers de mogelijkheid om met minimale input geschikte pakketten te vinden. Of het nu gaat om een weekendje weg, een zonvakantie op een party-eiland of last-minute vertrek binnen een week – Genius toont de scherpste deals in diverse prijsklassen, waaronder trips vanaf €120 per persoon.
Reizigers kunnen kiezen uit automatisch gegenereerde voorstellen of zelf zoeken met behulp van uitgebreide filters. Genius combineert vluchten en accommodaties uit de database van Expedia, wat het mogelijk maakt om pakketten flexibel samen te stellen. Boeken gebeurt rechtstreeks via de app, inclusief keuze voor kamertype en vlucht.
Binnenkort worden extra filtermogelijkheden toegevoegd, zodat gebruikers hun voorkeuren nog specifieker kunnen instellen, bijvoorbeeld op basis van hotelvoorzieningen.
Gratis beschikbaar in appstores
Na drie jaar ontwikkeling en een uitgebreide testfase is Genius nu gratis beschikbaar voor iOS en Android. De app wordt eerst in Nederland uitgerold, met internationale expansie in het vooruitzicht.
De investering van €2 miljoen is afkomstig van anonieme investeerders. Eén van hen licht toe: “Generatieve AI heeft zich bewezen in het vereenvoudigen van complexe processen. Genius brengt technologie en gemak samen en speelt in op de behoefte van de moderne reiziger, die steeds vaker online boekt maar nog waarde hecht aan persoonlijk advies.”
Het Nederlandse GeniusTravel heeft €2 miljoen aan groeikapitaal opgehaald voor de introductie van zijn nieuwe AI-gedreven reisapp, Genius. De applicatie stelt gebruikers in staat om op eenvoudige wijze volledige reispakketten – inclusief vlucht en accommodatie – samen te stellen, geheel afgestemd op persoonlijke voorkeuren en budget.
De reisapp is een initiatief van oprichter en CEO Gennie Freen. Zijn eigen frustraties met het vergelijken van talloze reisaanbieders en prijzen leidden tot het idee voor Genius, dat reizigers helpt bij het vinden van voordelige vakanties zonder eindeloos zoeken. De app fungeert als een digitale reisassistent die via een simpel bericht of gesprek op basis van wensen passende opties presenteert.
Slimme technologie voor betaalbare vakanties
Dankzij AI analyseert Genius continu reistrends en tarieven. De app biedt gebruikers de mogelijkheid om met minimale input geschikte pakketten te vinden. Of het nu gaat om een weekendje weg, een zonvakantie op een party-eiland of last-minute vertrek binnen een week – Genius toont de scherpste deals in diverse prijsklassen, waaronder trips vanaf €120 per persoon.
Reizigers kunnen kiezen uit automatisch gegenereerde voorstellen of zelf zoeken met behulp van uitgebreide filters. Genius combineert vluchten en accommodaties uit de database van Expedia, wat het mogelijk maakt om pakketten flexibel samen te stellen. Boeken gebeurt rechtstreeks via de app, inclusief keuze voor kamertype en vlucht.
Binnenkort worden extra filtermogelijkheden toegevoegd, zodat gebruikers hun voorkeuren nog specifieker kunnen instellen, bijvoorbeeld op basis van hotelvoorzieningen.
Gratis beschikbaar in appstores
Na drie jaar ontwikkeling en een uitgebreide testfase is Genius nu gratis beschikbaar voor iOS en Android. De app wordt eerst in Nederland uitgerold, met internationale expansie in het vooruitzicht.
De investering van €2 miljoen is afkomstig van anonieme investeerders. Eén van hen licht toe: “Generatieve AI heeft zich bewezen in het vereenvoudigen van complexe processen. Genius brengt technologie en gemak samen en speelt in op de behoefte van de moderne reiziger, die steeds vaker online boekt maar nog waarde hecht aan persoonlijk advies.”