Bron: Silicon Canals
Het Amsterdamse platform BASH, dat sociale eventpagina’s aanbiedt, heeft €1,3 miljoen opgehaald bij angel-investeerders. De financiering maakt deel uit van een super-seed ronde en is bedoeld om de groei te versnellen in aanloop naar een toekomstige Series A.
Tot de investeerders behoren ondernemers als Sjuul Berden (United Wardrobe), Leon Ramakers (Mojo) en Geert-Jan Smits (Flinders). Smits, die ook als adviseur betrokken is, zegt: “BASH is precies het type bedrijf waar je achter wilt staan: een scherp idee, bewezen model en veel groeipotentieel. Met dit team en deze focus is dit het moment.”
Eenvoudiger tickets verkopen
Organisatoren merken dat het langer duurt voordat evenementen zijn uitverkocht. BASH speelt hierop in met een sociale eventpagina die alles samenbrengt: ticketverkoop, updates, gastenlijsten en meer. Dit leidt tot eerdere aankopen, hogere terugkeer van bezoekers en grotere groepen.
Evenementen als DARKMODE, Kantje Boord en Y.U.C. zagen dankzij BASH een stijging van 20 tot 50 procent in kaartverkoop, zonder extra marketingkosten.
BASH is in 2020 opgericht door Joris Oudejans en Elise Mol. De tool helpt organisatoren om eerdere bezoekers opnieuw aan zich te binden, doordat alle interactie rondom een evenement op één pagina plaatsvindt. Dat omvat informatie, tickets, media, gastenlijsten en reacties van gebruikers.
Met gerichte uitnodigingen en exclusieve ticketacties kunnen organisatoren inspelen op eerdere bezoekersdata. Updates over line-ups en ticketinformatie worden gedeeld via e-mail en pushberichten. Door alles op één centrale plek te houden, ontstaat eerder en herhaald contact, wat de kans op een volle zaal vergroot.
Joris Oudejans licht toe: “Evenementen leven in groepsapps, DMs en stories, maar de meeste organisatoren sturen nog steeds een doodse ticketlink. Zo bouw je geen publiek. Onze eventpagina’s worden gedeeld, zorgen voor terugkeer én brengen vrienden mee. In Amsterdam werkt het, nu is het tijd om verder uit te rollen.”
Gebruik van kapitaal
Met de investering wil BASH uitbreiden binnen Nederland en in andere Europese markten. De organisatie breidt het salesteam uit en richt zich op bredere toepassing van het concept buiten Amsterdam. Op basis van gebruiksdata, vraag en meetbare resultaten wil het team in deze fase het bereik vergroten.
Bron: Silicon Canals
Het Amsterdamse platform BASH, dat sociale eventpagina’s aanbiedt, heeft €1,3 miljoen opgehaald bij angel-investeerders. De financiering maakt deel uit van een super-seed ronde en is bedoeld om de groei te versnellen in aanloop naar een toekomstige Series A.
Tot de investeerders behoren ondernemers als Sjuul Berden (United Wardrobe), Leon Ramakers (Mojo) en Geert-Jan Smits (Flinders). Smits, die ook als adviseur betrokken is, zegt: “BASH is precies het type bedrijf waar je achter wilt staan: een scherp idee, bewezen model en veel groeipotentieel. Met dit team en deze focus is dit het moment.”
Eenvoudiger tickets verkopen
Organisatoren merken dat het langer duurt voordat evenementen zijn uitverkocht. BASH speelt hierop in met een sociale eventpagina die alles samenbrengt: ticketverkoop, updates, gastenlijsten en meer. Dit leidt tot eerdere aankopen, hogere terugkeer van bezoekers en grotere groepen.
Evenementen als DARKMODE, Kantje Boord en Y.U.C. zagen dankzij BASH een stijging van 20 tot 50 procent in kaartverkoop, zonder extra marketingkosten.
BASH is in 2020 opgericht door Joris Oudejans en Elise Mol. De tool helpt organisatoren om eerdere bezoekers opnieuw aan zich te binden, doordat alle interactie rondom een evenement op één pagina plaatsvindt. Dat omvat informatie, tickets, media, gastenlijsten en reacties van gebruikers.
Met gerichte uitnodigingen en exclusieve ticketacties kunnen organisatoren inspelen op eerdere bezoekersdata. Updates over line-ups en ticketinformatie worden gedeeld via e-mail en pushberichten. Door alles op één centrale plek te houden, ontstaat eerder en herhaald contact, wat de kans op een volle zaal vergroot.
Joris Oudejans licht toe: “Evenementen leven in groepsapps, DMs en stories, maar de meeste organisatoren sturen nog steeds een doodse ticketlink. Zo bouw je geen publiek. Onze eventpagina’s worden gedeeld, zorgen voor terugkeer én brengen vrienden mee. In Amsterdam werkt het, nu is het tijd om verder uit te rollen.”
Gebruik van kapitaal
Met de investering wil BASH uitbreiden binnen Nederland en in andere Europese markten. De organisatie breidt het salesteam uit en richt zich op bredere toepassing van het concept buiten Amsterdam. Op basis van gebruiksdata, vraag en meetbare resultaten wil het team in deze fase het bereik vergroten.