Epassi, Europees marktleider in digitale employee benefits, heeft het Nederlandse platform Alleo overgenomen. Met deze stap zet het bedrijf een volgende stap in de uitbreiding binnen Nederland. Alleo biedt een breed scala aan secundaire arbeidsvoorwaarden aan via één platform, waaronder bedrijfsfitness, leasefietsen, mentale ondersteuning, kortingen en meer dan honderd partnerdeals. De overname versnelt de ontwikkeling van een allesomvattend platform waarin ook Bedrijfsfitness Nederland, Workit en Vip District – eveneens onderdeel van Epassi – zijn geïntegreerd.
Sinds de oprichting in 2021 heeft Alleo inmiddels 400 organisaties met in totaal 200.000 werknemers aangesloten. Binnen Epassi zal Alleo fungeren als het kernplatform voor de Nederlandse markt. De integratie met andere Epassi-bedrijven maakt het mogelijk om werknemers een gepersonaliseerd aanbod te bieden, terwijl HR-professionals profiteren van minder administratieve belasting en betere datatoegang. De gezamenlijke oplossing sluit naadloos aan bij de groeiende behoefte aan strategisch inzetbare employee benefits binnen organisaties.
Strategische meerwaarde
“Alleo past heel goed binnen de Epassi-familie en we zijn dan ook blij hen te mogen verwelkomen. Door de krachten van onze Nederlandse bedrijven te bundelen, kijken we verder dan alleen werknemersvoordelen als administratief onderdeel van HR. We creëren een platform dat echt wordt gebruikt en werkgevers een strategische tool biedt om talent aan te trekken, te behouden en verder te ontwikkelen”, aldus Pekka Rantala, CEO van Epassi Group.
Antonio Barradas, CEO van Epassi Nederland / Bedrijfsfitness Nederland, vult aan: “Bedrijfsfitness Nederland blijft het gezicht van vitaliteit en bedrijfsfitness in Nederland. Door onze diensten nu te bundelen kunnen we klanten en partners nog meer waarde bieden, met een breder portfolio aan voordelen, zonder extra administratie of complexiteit.”
Florian Gendrault, oprichter en CEO van Alleo, ziet de overname als een belangrijke mijlpaal: “Deze strategische samenwerking versnelt onze groei in Nederland, samen met alle Epassi-merken binnen de groep, en geeft ons een sterke positie voor Europees marktleiderschap. We zijn enthousiast dat het Alleo-platform nu klanten binnen de hele Epassi Group kan ondersteunen, terwijl onze eigen klanten toegang krijgen tot een nog breder aanbod.”
Europese ambities
De overname maakt deel uit van Epassi’s bredere groeistrategie in Europa. Naast Nederland breidt het bedrijf ook uit in landen als Spanje, Portugal en Frankrijk. Voor 2025 mikt Epassi op een netto omzet van meer dan 200 miljoen euro.
Epassi, Europees marktleider in digitale employee benefits, heeft het Nederlandse platform Alleo overgenomen. Met deze stap zet het bedrijf een volgende stap in de uitbreiding binnen Nederland. Alleo biedt een breed scala aan secundaire arbeidsvoorwaarden aan via één platform, waaronder bedrijfsfitness, leasefietsen, mentale ondersteuning, kortingen en meer dan honderd partnerdeals. De overname versnelt de ontwikkeling van een allesomvattend platform waarin ook Bedrijfsfitness Nederland, Workit en Vip District – eveneens onderdeel van Epassi – zijn geïntegreerd.
Sinds de oprichting in 2021 heeft Alleo inmiddels 400 organisaties met in totaal 200.000 werknemers aangesloten. Binnen Epassi zal Alleo fungeren als het kernplatform voor de Nederlandse markt. De integratie met andere Epassi-bedrijven maakt het mogelijk om werknemers een gepersonaliseerd aanbod te bieden, terwijl HR-professionals profiteren van minder administratieve belasting en betere datatoegang. De gezamenlijke oplossing sluit naadloos aan bij de groeiende behoefte aan strategisch inzetbare employee benefits binnen organisaties.
Strategische meerwaarde
“Alleo past heel goed binnen de Epassi-familie en we zijn dan ook blij hen te mogen verwelkomen. Door de krachten van onze Nederlandse bedrijven te bundelen, kijken we verder dan alleen werknemersvoordelen als administratief onderdeel van HR. We creëren een platform dat echt wordt gebruikt en werkgevers een strategische tool biedt om talent aan te trekken, te behouden en verder te ontwikkelen”, aldus Pekka Rantala, CEO van Epassi Group.
Antonio Barradas, CEO van Epassi Nederland / Bedrijfsfitness Nederland, vult aan: “Bedrijfsfitness Nederland blijft het gezicht van vitaliteit en bedrijfsfitness in Nederland. Door onze diensten nu te bundelen kunnen we klanten en partners nog meer waarde bieden, met een breder portfolio aan voordelen, zonder extra administratie of complexiteit.”
Florian Gendrault, oprichter en CEO van Alleo, ziet de overname als een belangrijke mijlpaal: “Deze strategische samenwerking versnelt onze groei in Nederland, samen met alle Epassi-merken binnen de groep, en geeft ons een sterke positie voor Europees marktleiderschap. We zijn enthousiast dat het Alleo-platform nu klanten binnen de hele Epassi Group kan ondersteunen, terwijl onze eigen klanten toegang krijgen tot een nog breder aanbod.”
Europese ambities
De overname maakt deel uit van Epassi’s bredere groeistrategie in Europa. Naast Nederland breidt het bedrijf ook uit in landen als Spanje, Portugal en Frankrijk. Voor 2025 mikt Epassi op een netto omzet van meer dan 200 miljoen euro.
Gerelateerd

5 december 2025

5 december 2025

5 december 2025

28 november 2025

28 november 2025

28 november 2025




